Søk i denne bloggen

mandag 4. januar 2016

Hverdagen er tilbake...

Og det skal være sikkert!
I dag var det ekspedisjon Ullevål sykehus som sto på planen.
Frøya skulle sjekke synet på øyeavdelingen og vi hadde ikke mye å gå på tidsmessig. Alle som har barn vet at det er en utfordring.. "Vi må forte oss, toget kommer snart..." jau da.. Vi rakk toget, så vidt det var.. Så måtte vi på do på Oslo s... Når er neste trikk? Fremme på Ullevål... "Omg! Hvor er øyeavdelingen?" joda, lengst unna selvfølgelig. "Mamma, jeg er sliten!" Ja, det var ikke så rart... Det var jeg og.. Vi gikk og vi gikk.. Hun er en engel, det må jeg bare si. Vi brukte nesten 2 timer fra vi gikk hjemmefra til vi var fremme.
Kontrollen gikk bra. Hun ble undersøkt grundig, skal ha lappebehandling en stund fremover før neste kontroll. Har et øyelokk som henger og det kan påvirke synet, så det må følges opp. Ettersom hun er tunghørt så er hun veldig avhengig av synet sitt.

Vi var ferdig på sykehuset 3,5 time etter at vi dro hjemmefra og nå begynte vi begge å bli veldig sultne. Frøya maste om boller og pølser og selv var jeg skikkelig fysen på sjokkis...
Heldigvis hadde jeg lagd matpakke før jeg dro hjemmefra med litt sunnere alternativer.
Jeg vet at akkurat dette kommer til å bli en utfordring fremover. Spesielt på skoledager. Jeg er så sykt sulten og fysen når jeg sitter i forelesning. Heldigvis er det ikke så mange av de fremover.
Jeg klarte det i dag.. Da bør jeg klare det i morgen også..
Nå skal jeg lade litt på sofaen og se om jeg finner motivasjon til dagens treningsøkt... Den sitter langt inne nå kjenner jeg..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar