Søk i denne bloggen

lørdag 9. januar 2016

Hverdagenes utfordringer..

Første uke etter juleferien er unnagjort og jammen byr det på en del utfordringer om man ønsker en sunn og sprek hverdag.
Jeg skal oppsummere uka mi i korte trekk..

Mandag: Legetime med Frøya på Ullevål, denne dagen er dedikert et eget blogginnlegg. Det kan du lese her.

Tirsdag: Skoledag! Dette er de mest utfordrende dagene. Å sitte i forelesning mange timer er slitsomt. Det er vanskelig å skulle holde stabilt blodsukker for at konsentrasjonen skal være bra. Fristelsene er mange. Det er så mye lettere å kjøpe en sjokolade eller brus i kantina, kontra frukt og farris. Jeg hadde klart å lage meg matpakke, slik at jeg ikke trengte så mange turer i kantina. Hadde også en gratis salat på bonuskortet. Det passet bra.
En annen utfordring på skoledagene er at jeg sitter mye i ro. All gratisbevegelse jeg har på jobb, den mister jeg på skolen. Men jeg har litt gåing til og fra tog da.

Onsdag: Første jobbdag. Det funket veldig bra, selvom det var marsipan (sukk) på pauserommet og sjokolade på arbeidsplassen min. Rørte ikke! Men fristelsene er jo rundt hvert hjørne. Onsdager har jeg egentlig spinning med ungdomsgruppa til Bingsfoss sykkelklubb, men pga logistikkvansker måtte jeg bli hjemme. Kjørte da et kondisjonsprogram inne etter at Frøya hadde lagt seg. Det var tungt!

Torsdag: Barnehagekonferanse i Oslo. Dette var verre en skoledager. Mye sitting og mange fristelser! Her falt jeg for fristelsene. Men som sjefen min sa "hvor ofte er du på konferanse i Oslo kongressenter da?" Det er sant. Man må kunne kose seg innimellom. Jeg ønsker jo en varig vektnedgang og en endring i livsstil. Hvis jeg aldri kan spise dessert f.eks. Da kommer jeg til å bli deprimert. Her var det nettopp dessert. Det var ikke en tørr baghuett, men lammegryte til lunsj med sjokolademousse til dessert. I siste pause var det smoothie, kaffe, kaker og makroner. (sukk igjen..) resultatet var magesmerter og oppblåst mage. Krysser fingrene for at jeg husker det til neste etegilde.
En annen utfordring denne dagen var tiden. Vi var hjemme igjen kl 17. Da var det å kaste seg rundt for å lage middag før det var gym med Frøya kl 18.15. Etter gymmen var det kveldsmat og stell før vi fikk henne i seng 20.30! Jeg hadde bestemt at jeg skulle kjøre samme styrketrenings program i dag som på mandag. Men, det var jammen ikke lett å skulle motivere seg til så sent på kvelden! Heldigvis hadde jeg avtalt med Vidar at vi skulle gjøre det sammen. Så da ble det sånn. 21.30 landet vi i sofaen. Det er sent. Jeg liker ikke sånne dager, men desverre er det sånn det fort blir. 
Fredag: jobbdag med mye deilig lek og aktivitet. Fortsatt fristelser, men det gikk fint også i dag. Taco på kvelden. Jeg valgte tacochips fremfor lomper ettersom magen min blir satt ut av hvetemel..
Sofakveld!

Lørdag: Startet dagen med å bake verdens beste rundstykker. Denne gangen glutenfri. Sønnen til Vidar har cøliaki. Jeg byttet enkelt ut vanlig havregryn med glutenfri havregryn. De glutenfrie er store, så derfor kjørte jeg det kjapt i blenderen for å få litt mindre flak. Smakte himmelsk! Etter frokost tok jeg med meg Frøya, Stig og hunden ut på tur til posthuset. Frøya satt på snowracer og det er ganske tungt å dra henne. Stig tok over i motbakkene, men ble varm og god av lufteturen.

Nå skal jeg ha litt kondisjonstrening inne igjen og et styrkeprogram for core-musklaturen. I kveld blir det litt lørdagsgodt. Alt med måte. Mulig vektnedgangen går saktere, men som sagt, dette skal forhåpentligvis bli en livsstil.
I morgen er det juletrefest i døvekirken. Alltid gøy! Kommer sikkert et eget innlegg om det. Følg med!

God lørdag godtfolk!
Takk for alle god støtte jeg har fått denne uka! Den har vært enorm! ❤


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar