Søk i denne bloggen

torsdag 7. januar 2016

Kondisjonstrening hjemme på stuegulvet!

I går viste gradestokken -18 grader og for meg (og mange andre) er det for kaldt til å skulle trene ute i. Da gjelder det å finne alternativer løsninger.

Onsdager er egentlig spinningdag for meg. Da er jeg med å trener en gruppe ungdommer i Bingsfoss sykkelklubb.
I går hadde jeg ikke mulighet. Logistikken strakk ikke til, så da ble det heller pyramideintervaller på stuegulvet!

Hensikten med pyramideintervaller er at de styrker både utholdenhet og kondisjon. Oppbyggingen av treningen øker prestasjonene dine og gjør det mentalt lettere å komme seg igjennom de siste intervallene som virkelig er harde og presser kroppe maksimalt.

Økten min var som følger:
50 løp på stedet, spark i rompa.
40 jumping Jacks
30 utfall bakover, kneet frem og opp
20 Mountain climbers
10 løp på stedet med høye kneløft
5 burpees
Så reverseres hele som en pyramide.
5 burpees
10 løp på stedet med høye kneløft osv.osv.

Jeg brukte ca 10 min på en pyramide, så derfor kjørte jeg programmet 2 ganger. Etter det var hele kroppen skjelven og jeg klarte ikke fortsette.

Tidseffektivt og deilig (etterpå hvertfall)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar