Søk i denne bloggen

søndag 17. januar 2016

Når kulda setter inn...

Den siste uka har vært ekstremt kald. I dag viste gradestokken -24. For meg (og mange andre) er det utfordrende dager når det blir så kaldt.
Hvorfor?
Fordi jeg har revmatisme.

Mange tenker nok på leddgikt når de hører ordet revmatisme, og det er nok den mest kjente sykdommen. Selv har jeg fibromyalgi som er en muskel- og leddsykdom og artrose som er en leddsykdom.
Kroppen min reagerer veldig på kulde. Jeg får muskelsmerter ala feberverk og stive ledd som gjør det tungt og vanskelig å bevege seg.
Jeg blir trøtt og utmattet, og har mest lyst til å sove hele dagen.
Heldigvis har jeg familie, jobb og skole som gjør at jeg må opp. Hvis ikke er sjansen for at jeg hadde gått i hi, ganske stor. 😉

Dette gjør det også vanskelig i en vektreduksjon. Jeg har tungt for å trene, hverdagsaktivitetene er mindre og trøstespising er fristende. En sjokolade gjør hvertfall godt for humøret.

Jeg har trent. Og jeg har ikke trøstespist. Jeg kjemper med meg selv hver eneste dag. Jeg kjemper med kroppen min og jeg kjemper med hodet mitt.

Denne kampen vil jeg vinne.
Det må bare bli litt varmere..

Takk for at du leste. ❤

4 kommentarer:

  1. Hei Ann-Christin!
    Hvordan er fungerer det for deg med revmatisme å trene innendørs (F.eks Trento og Spenst), når det er så kaldt?
    MVH
    John Harald

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nødvendig å trene inne. Det fungerer bedre, men kroppen er stiv og vond der også. Hjemmetrening er det beste, da slipper jeg turen ut til treningssentrene. ;-) Nå ser det ut som temperaturen stiger om en ukes tid, så da blir det litt lettere.

      Slett
  2. Jeg har fibromyalgi og vet hvordan det er når vondtene setter inn. Heier på deg og på meg! <3

    SvarSlett
  3. Liker ikke at du kaller deg selv feit, vær snill mot deg selv!! Heit!!
    Stå i det som er og la det være slik det er NÅ - ikke vent på en varmere dag eller en bedre dag - forsøk heller å finne ro i det som er - vær snill mot deg selv også på tunge dager, kanskje da du trenger det mest. Du er bra nok som du er!!
    Jeg heier på deg !!

    SvarSlett